Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArgulewicz, Ed N.; Sanchez, David T.
TitelThe Special Education Evaluation Process as a Moderator of False Positives.
QuelleIn: Exceptional Children, 49 (1983) 5, S.452-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Disproportionate Representation; Ethnic Bias; Ethnic Groups; Limited English Speaking; Referral; Socioeconomic Influences; Student Evaluation
AbstractAnalysis of elementary students referred for learning difficulties revealed that referral was a major contributing factor to disproportionate ethnic representation. Low socioeconomic status children from linguistically different homes were more likely to be referred than other children. The psychoeducational evaluation served as a moderator for eventual placement. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: